Motoryzacja

Ford Mustang 2.3 EcoBoost: ile koni ma silnik w różnych wersjach modelu?

Adam Pawlak19 października 20245 min
Ford Mustang 2.3 EcoBoost: ile koni ma silnik w różnych wersjach modelu?

Ford Mustang z silnikiem 2.3 EcoBoost to fascynujące połączenie mocy i wydajności w świecie muscle carów. Dostępny w różnych wariantach mocy, od 290 KM do 317 KM, stanowi interesującą alternatywę dla klasycznych silników V8. Jednostka ta przeszła znaczącą ewolucję na przestrzeni lat. Model produkowany w latach 2014-2017 oferował większą moc. Po liftingu w 2018 roku moc została zredukowana, ale silnik zyskał na efektywności.

Najważniejsze informacje:
  • Silnik występuje w dwóch głównych wariantach mocy: 317 KM (2014-2017) i 290 KM (od 2018)
  • Pojemność skokowa różni się między wersjami (2300 cm³ vs 2261 cm³)
  • Maksymalna moc w starszej wersji osiągana jest przy 5600 obr/min
  • Wersja po liftingu oferuje lepszą efektywność paliwową
  • EcoBoost stanowi ekonomiczną alternatywę dla większych jednostek V8

Parametry silnika Mustang 2.3 EcoBoost w latach 2014-2017

Mustang 2.3 EcoBoost w latach 2014-2017 oferował imponującą moc 317 KM. Ford Mustang EcoBoost parametry techniczne wskazywały na wysoką wydajność jednostki przy stosunkowo niewielkiej pojemności. Model ten szczególnie ceniony był za doskonałe połączenie osiągów i ekonomii spalania.

Ford Mustang 2.3 specyfikacja techniczna obejmowała silnik o pojemności 2300 cm³. Maksymalna moc generowana była przy 5600 obr/min. Jednostka ta wyróżniała się nowoczesną konstrukcją wykorzystującą technologię twin-scroll.

Parametr Wartość
Pojemność silnika 2300 cm³
Moc (KM) 317
Moment obrotowy 432 Nm
Przyspieszenie 0-100 5.8s

Zmiany w silniku 2.3 EcoBoost po 2018 roku

Po liftingu w 2018 roku Mustang EcoBoost moc silnika została zredukowana do 290 KM. Zmiana ta wiązała się z optymalizacją zużycia paliwa.

Pojemność silnika zmniejszono do 2261 cm³. Wprowadzono również modyfikacje w układzie wtrysku paliwa.

Ford Mustang 2.3 EcoBoost osiągi pozostały na konkurencyjnym poziomie mimo redukcji mocy. Zoptymalizowano charakterystykę momentu obrotowego.

  • Zmniejszenie pojemności skokowej o 39 cm³
  • Redukcja mocy maksymalnej o 27 KM
  • Nowy układ wtrysku paliwa
  • Zmodyfikowany układ turbodoładowania
  • Przeprogramowana jednostka sterująca

Różnice w osiągach między wersjami

Starsza wersja Mustang 2.3 moc KM oferowała lepsze osiągi w zakresie przyspieszenia. Różnica w przyspieszeniu 0-100 km/h wynosiła 0.3 sekundy na korzyść modelu sprzed liftingu. Nowsza wersja kompensowała to niższym spalaniem.

Ford Mustang EcoBoost dane techniczne pokazują, że model po 2018 roku osiągał lepszą efektywność paliwową. Średnie spalanie spadło o około 0.8l/100km. Charakterystyka momentu obrotowego została zoptymalizowana pod kątem codziennego użytkowania.

Wersja sprzed 2018 roku oferuje lepsze osiągi, ale wyższe spalanie. Model po liftingu jest bardziej ekonomiczny i tańszy w utrzymaniu. Wybór zależy od priorytetów - jeśli zależy nam na osiągach, lepsza będzie starsza wersja. Dla osób ceniących ekonomię lepszym wyborem będzie model po 2018 roku.

Czytaj więcej: Co oferuje model samochodu Alfa Romeo Giulia Touring?

Specyfikacja techniczna silnika 2.3 EcoBoost

Silnik wykorzystuje technologię twin-scroll turbo zapewniającą szybszą reakcję na gaz. Zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa oraz zmienne fazy rozrządu.

Konstrukcja opiera się na aluminiowym bloku silnika z wzmocnionymi elementami układu korbowego. Zastosowano specjalne pokrycie cylindrów redukujące tarcie.

  • Turbosprężarka twin-scroll
  • Bezpośredni wtrysk paliwa
  • Zmienne fazy rozrządu
  • Aluminiowy blok silnika
  • System Start-Stop
  • Elektronicznie sterowana przepustnica

Wpływ liftingu na moc silnika

Redukcja mocy po liftingu wynikała z optymalizacji pod kątem norm emisji spalin. Charakterystyka silnika została dostosowana do bardziej ekonomicznej jazdy.

Zmniejszenie pojemności wpłynęło na obniżenie spalania. Nowa kalibracja ECU zapewniła płynniejszą pracę silnika.

Modyfikacje układu dolotowego zmieniły charakterystykę momentu obrotowego. Poprawiono kulturę pracy jednostki napędowej.

Parametr Przed liftingiem Po liftingu
Moc (KM) 317 290
Moment obrotowy (Nm) 432 440
Średnie spalanie (l/100km) 9.8 9.0

Porównanie osiągów z konkurencyjnymi modelami

Zdjęcie Ford Mustang 2.3 EcoBoost: ile koni ma silnik w różnych wersjach modelu?

W segmencie muscle carów Mustang 2.3 EcoBoost ile koni oferuje konkurencyjne osiągi względem rywali. Chevrolet Camaro z silnikiem 2.0T generuje 275 KM, czyli o 15 KM mniej niż obecny EcoBoost. Dodge nie oferuje porównywalnej jednostki w tym segmencie.

Pod względem przyspieszenia Mustang EcoBoost dorównuje konkurentom z większymi silnikami. Technologia twin-scroll pozwala na szybką reakcję na gaz i minimalizuje efekt turbodziury. Osiągi są porównywalne z niektórymi modelami V6.

W testach na torze Mustang EcoBoost pokazuje świetne właściwości jezdne. Mniejsza masa silnika pozytywnie wpływa na prowadzenie. Doskonałe wyważenie poprawia zwrotność w zakrętach.

Główną zaletą silnika 2.3 EcoBoost jest świetny stosunek mocy do ekonomii. Konkurencyjne modele o podobnej mocy zazwyczaj oferują wyższe spalanie.

Technologia EcoBoost pozwala na łatwe modyfikacje mocy. Potencjał tuningu jest znacznie większy niż w przypadku wolnossących silników konkurencji.

Różne oblicza Mustanga 2.3 EcoBoost - ewolucja mocy i osiągów

Ford Mustang 2.3 EcoBoost przeszedł znaczącą transformację na przestrzeni lat, oferując dwie główne wersje mocy: 317 KM (2014-2017) oraz 290 KM (od 2018). Choć nowsza wersja dysponuje nieco mniejszą mocą, zyskała na ekonomiczności i kulturze pracy.

Kluczową zaletą silnika jest zaawansowana technologia twin-scroll turbo i aluminiowa konstrukcja, które zapewniają świetne osiągi przy zachowaniu rozsądnego spalania. Model po liftingu, mimo redukcji mocy o 27 KM, oferuje lepszy moment obrotowy (440 Nm) i niższe zużycie paliwa.

W porównaniu z konkurencją, Mustang EcoBoost wyróżnia się doskonałym stosunkiem mocy do ekonomii oraz znacznym potencjałem tuningowym. To sprawia, że jest atrakcyjną alternatywą zarówno dla osób szukających sportowych wrażeń, jak i codziennej użyteczności.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Wprowadzenie do machine learning - jak zacząć przygodę z uczeniem maszynowym?
  2. Objawy uszkodzonego złącza elastycznego wydechu, które musisz znać
  3. Rejestracja motoroweru na zabytek: kompleksowy proces krok po kroku
  4. Opinie o Audi A3 2.0 TFSI – co warto wiedzieć przed zakupem?
  5. Czy gwizdek do wydechu rzeczywiście ma sens? Zobacz zalety i wady tej modyfikacji.
Autor Adam Pawlak
Adam Pawlak

Cześć, jestem Adam, a witajcie na moim blogu o programowaniu! Tutaj znajdziesz wiele przydatnych informacji, porad i inspiracji związanych z fascynującym światem kodowania i rozwoju oprogramowania.

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły