Ken Block to legendarny amerykański kierowca rajdowy, który zrewolucjonizował świat motoryzacji swoim wyjątkowym projektem - Fordem Mustangiem znanym jako Hoonicorn. Jego najbardziej znana wersja, Hoonicorn V2, to potężna maszyna o mocy 1420 KM, która przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 1,8 sekundy. Samochód powstał na bazie Mustanga z 1965 roku i został wyposażony w podwójnie turbodoładowany silnik Roush Yates o pojemności 6,7 litra.
Najważniejsze informacje:- Hoonicorn V2 to zmodyfikowany Ford Mustang z 1965 roku
- Samochód generuje moc 1420 KM i moment obrotowy 1250 lb-ft
- Posiada napęd na wszystkie koła i 6-biegową skrzynię sekwencyjną
- Osiąga prędkość maksymalną 410 km/h
- Powstał specjalnie do zawodów Gymkhana i jazdy w ekstremalnych warunkach
- Konstrukcja wykorzystuje lekkie materiały, w tym włókno węglowe
- Projekt stał się ikoną kultury motoryzacyjnej dzięki filmom z serii Gymkhana
Model bazowy i historia powstania
Ford Mustang z 1965 roku to kultowy model, który zrewolucjonizował amerykański przemysł motoryzacyjny. Model pierwszej generacji przyciągał uwagę charakterystyczną długą maską i agresywną linią nadwozia. Jego kompaktowe wymiary i stosunkowo niska masa własna sprawiły, że był idealną bazą do modyfikacji.
Ken Block postanowił stworzyć z klasycznego Mustanga prawdziwą bestię wyścigową. Wizja Ken Block Mustanga powstała w 2014 roku, gdy kierowca chciał stworzyć wyjątkowy pojazd do swojej serii Gymkhana. Współpraca z zespołem inżynierów zaowocowała powstaniem pierwszej wersji Hoonicorna.
Specyfikacja techniczna silnika
Sercem Hoonicorn Mustanga jest potężny silnik Roush Yates o pojemności 6,7 litra. Jednostka V8 została wyposażona w dwie turbosprężarki Garrett GTX3584RS. System zasilania został zaprojektowany do pracy na specjalnym paliwie metanolowym.
Parametr | Hoonicorn V1 | Hoonicorn V2 |
---|---|---|
Pojemność | 6,7l | 6,7l |
Typ silnika | V8 wolnossący | V8 twin-turbo |
Turbodoładowanie | Brak | 2x Garrett GTX3584RS |
Moc | 845 KM | 1420 KM |
Moment obrotowy | 720 lb-ft | 1250 lb-ft |
Czytaj więcej: Niesamowite detale stylistyczne: jak wygląda Ford Mustang na żywo
Układ napędowy i skrzynia biegów
Ken Block Drift Mustang wykorzystuje zaawansowany system napędu na wszystkie koła. Układ AWD został specjalnie zaprojektowany do ekstremalnych warunków driftingu i wyścigów górskich.
Rozkład mocy między osiami można regulować w zależności od potrzeb i warunków jazdy. System pozwala na błyskawiczne przełączanie między trybami jazdy.
Moc jest przekazywana przez 6-biegową sekwencyjną skrzynię Sadev. Wzmocnione komponenty pozwalają na przeniesienie ogromnego momentu obrotowego. Zmiana biegów trwa zaledwie milisekundy.
- Skrzynia Sadev 6-biegowa sekwencyjna
- System napędu AWD z regulowanym rozkładem mocy
- Wzmocnione półosie i wały napędowe
- Specjalne sprzęgło wyścigowe
- Zmodyfikowany mechanizm różnicowy
Osiągi i możliwości
Ford Mustang Kena Blocka osiąga niesamowite parametry. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 1,8 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 410 km/h. Tak imponujące osiągi zawdzięcza potężnemu silnikowi i lekkiej konstrukcji.
Mustang Hoonicorn V2 najlepiej spisuje się podczas driftu i pokazów. Samochód generuje ogromną moc nawet przy wysokości 4300 m n.p.m.
Na suchej nawierzchni pojazd osiąga maksymalną przyczepność. Specjalne opony pozwalają na kontrolowane poślizgi.
Co zmieniło się w wersji V2?
Główną zmianą w Hoonicorn Mustangu było dodanie podwójnego turbodoładowania. Modyfikacja zwiększyła moc z 845 KM do 1420 KM. System zasilania przystosowano do paliwa metanolowego.
Zmodernizowano układ chłodzenia i dolot powietrza. Zamontowano nowe intercoolery i większe chłodnice. Zmieniono także mapowanie silnika i system zarządzania mocą.
Wzmocniono elementy zawieszenia i układ hamulcowy. Dodano także nowe elementy aerodynamiczne zwiększające docisk przy wysokich prędkościach.
Zmiany były konieczne ze względu na planowane występy na Pikes Peak. Wyścig górski wymagał większej mocy na dużych wysokościach.
Do czego został stworzony Hoonicorn?
Ken Block Hoonicorn powstał z myślą o serii filmów Gymkhana. Samochód miał łączyć ekstremalne osiągi z widowiskowym stylem jazdy. Pojazd został zaprojektowany tak, aby umożliwić precyzyjny drift i kontrolowane poślizgi.
Podczas pokazów Mustang Gymkhana Ken Block wykonuje skomplikowane manewry. Auto pokonuje ciasne zakręty pod kątem 90 stopni. Precyzyjne sterowanie mocą pozwala na wykonywanie widowiskowych "donutów".
Na trasie Pikes Peak samochód pokazał swój prawdziwy potencjał. Pokonywał strome podjazdy z niespotykaną dynamiką. System twin-turbo sprawdził się doskonale nawet przy rozrzedzonym powietrzu.
Konstrukcja i materiały
Nadwozie Mustanga Hoonicorna wykonano z lekkich materiałów kompozytowych. Panele z włókna węglowego znacząco zredukowały masę pojazdu. Zastosowano także elementy z kevlaru w miejscach najbardziej narażonych na uszkodzenia.
Rama została wzmocniona rurowym szkieletem bezpieczeństwa. Konstrukcja zapewnia wysoką sztywność skrętną. Wszystkie elementy zawieszenia wykonano ze stopów aluminium.
- Maska silnika z włókna węglowego
- Drzwi wykonane z kompozytów
- Zderzaki z włókna węglowego
- Spoilery i elementy aerodynamiczne
- Panele podwozia
Jak radzi sobie w ekstremalnych warunkach?
Ken Block Drift Mustang świetnie sprawdza się w każdych warunkach. System chłodzenia utrzymuje optymalną temperaturę nawet podczas intensywnego driftu.
Zawieszenie doskonale tłumi nierówności toru. Układ kierowniczy zapewnia precyzyjną kontrolę podczas poślizgów.
Auto stabilnie zachowuje się przy dużych prędkościach. Aerodynamika skutecznie dociska pojazd do podłoża.
Bezpieczeństwo zapewnia wytrzymała klatka bezpieczeństwa. System gaśniczy chroni przed pożarem. Fotele wyścigowe i 6-punktowe pasy gwarantują ochronę kierowcy podczas ekstremalnej jazdy.
Legendarny Hoonicorn V2 - monstrum stworzone dla Kena Blocka
Ken Block Mustang Hoonicorn V2 to przykład jak można przekształcić klasycznego Forda Mustanga z 1965 roku w potwora o mocy 1420 KM. Ten wyjątkowy projekt łączy w sobie potężny silnik Roush Yates V8 z podwójnym turbodoładowaniem, zaawansowany napęd na wszystkie koła i ultranowoczesną konstrukcję z włókna węglowego.
Samochód powstał z myślą o serii Gymkhana i zawodach Pikes Peak, gdzie udowodnił swoją niezwykłą wszechstronność. Sprint do 100 km/h w 1,8 sekundy i prędkość maksymalna 410 km/h pokazują jego ekstremalne możliwości.
Ewolucja z wersji V1 do Hoonicorna V2 przyniosła prawie dwukrotny wzrost mocy i szereg udoskonaleń technicznych. Zastosowanie paliwa metanolowego i zaawansowanego układu chłodzenia pozwoliło na osiągnięcie niezawodności w najbardziej wymagających warunkach.
Ten wyjątkowy projekt Kena Blocka na zawsze zmienił postrzeganie możliwości klasycznego Mustanga, stając się ikoną nowoczesnej kultury motoryzacyjnej i symbolem ekstremalnego tuningu.