Moto

Opinie o silniku 1.5 TSI 150 KM - Dowiedz się więcej

Autor Adam Pawlak
Adam Pawlak28.12.20237 min.
Opinie o silniku 1.5 TSI 150 KM - Dowiedz się więcej

1.5 tsi 150 km opinie to bardzo popularny silnik stosowany w wielu modelach samochodów różnych marek. W niniejszym artykule postaram się zebrać najważniejsze informacje na jego temat, aby pomóc Ci podjąć decyzję, czy auto wyposażone w tę jednostkę będzie dobrym wyborem. Przyjrzę się mocy i osiągom tego silnika, sprawdzę jego realne zużycie paliwa, zidentyfikuję najczęstsze usterki oraz przedstawię opcje tuningowe. Zapraszam do lektury!

Kluczowe wnioski:
  • Silnik 1.5 TSI 150 KM to ekonomiczna jednostka o dobrej mocy.
  • Spala około 6 litrów benzyny w mieście.
  • Osiąga przyspieszenie 0-100 km/h poniżej 9 sekund.
  • Do typowych usterek należą problemy z pompą oleju.
  • Możliwy tuning elektroniczny do około 180 KM.

Charakterystyka silnika 1.5 TSI 150KM

Silnik 1.5 TSI 150KM to benzynowa jednostka napędowa produkowana przez koncern Volkswagen AG. Jej budowa oparta jest o rozwiązania z grupy EA211. Jest to rzędowy, 4-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Pojemność tego silnika wynosi 1498 cm3. Średnica cylindra to 74,5 mm, a skok tłoka wynosi 85,9 mm. Stopień sprężania w tej jednostce to 10,5:1. Maksymalna moc osiąga 150 KM przy 5000-6000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr./min.

Silnik 1.5 TSI 150KM spełnia normę emisji spalin Euro 6d TEMP. Wyposażony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny. Zastosowano w niej bezpośredni wtrysk paliwa, a także układ odłączania połowy cylindrów ACT - gdy nie jest potrzebna pełna moc, pracują tylko dwa cylindry.

Jednostka 1.5 TSI 150KM może współpracować z manualną, 6-biegową skrzynią lub 7-biegowym automatem DSG. Montowana jest w poprzecznej orientacji w wielu modelach Grupy Volkswagen, między innymi w:

  • Volkswagen Golf VII i VIII
  • Škoda Octavia III i IV
  • SEAT Leon III i IV
  • Audi A3 i Q3

Osiągi silnika 1.5 TSI 150KM w różnych modelach samochodów

Dzięki mocy 150 KM i momencie obrotowemu 250 Nm, silnik 1.5 TSI 150KM zapewnia dobre osiągi w różnych modelach samochodów. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi zwykle poniżej 9 sekund, a prędkość maksymalna sięga 210-220 km/h. Jednak dokładne wartości zależą od konkretnego modelu.

W Volkswagenie Golfie VII 1.5 TSI 150KM ze skrzynią manualną, sprint 0-100 km/h trwa 8,7 s, a prędkość maksymalna to 218 km/h. W Golfie VIII z automatem DSG, czas 0-100 km/h wynosi 8,5 s, a Vmax 216 km/h.

Škoda Octavia 1.5 TSI 150 KM w wersji liftback z manualem rozpędza się do 100 km/h w 8,7 s i osiąga 219 km/h. Z kolei kombi z DSG przyspiesza do 100 km/h w 8,8 s i ma Vmax 216 km/h.

SEAT Leon 1.5 TSI 150KM ze skrzynią manualną osiąga 100 km/h w 8,7 sekundy i Vmax 220 km/h. Leon z DSG rozpędza się do 100 km/h w 8,6 s i ma prędkość maksymalną 218 km/h.

W Audi A3 Sportback 1.5 TFSI 150 KM manualem, 0-100 km/h to 8,2 s, a Vmax 225 km/h. Z automatyczną skrzynią S tronic, A3 przyspiesza do 100 km/h w 8,0 s i osiąga 224 km/h.

Czytaj więcej: Jak stworzyć bota na Discord w Javie? Poradnik krok po kroku

Zużycie paliwa przez jednostkę 1.5 TSI 150KM

Według danych producentów, średnie spalanie silnika 1.5 TSI 150KM wynosi od 5,1 do 6,6 litra benzyny na 100 kilometrów w cyklu mieszanym. W mieście oscyluje w granicach 6-8 l/100 km, a podczas spokojnej jazdy poza miastem spada do 4,5-6 l/100 km.

W praktyce, przy spokojnej jeździe można uzyskać wynik poniżej 6 l/100 km w cyklu mieszanym. Dynamiczna jazda po mieście podnosi spalanie do około 7-8 l/100 km. Podczas szybkiej jazdy autostradowej zużycie rośnie do 8-9 l/100 km.

Na wysokość realnego spalania wpływają: styl jazdy, warunki drogowe, obciążenie auta, typ nadwozia i zastosowanie automatycznej lub manualnej skrzyni biegów. Najniższe spalanie uzyskasz przy spokojnej jeździe samochodem kombi z manualną skrzynią.

Porównanie spalania w różnych modelach

Model Spalanie w mieście [l/100km] Spalanie poza miastem [l/100km]
VW Golf 7,7-8,2 5,2-5,9
Škoda Octavia 7,4-7,9 4,9-5,5
SEAT Leon 7,5-8,1 5,0-5,7
Audi A3 7,8-8,5 5,3-6,0

Moc i moment obrotowy silnika 1.5 TSI 150KM

Opinie o silniku 1.5 TSI 150 KM - Dowiedz się więcej

Silnik 1.5 TSI 150KM osiąga moc maksymalną 150 KM (110 kW) przy 5000-6000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm w zakresie 1500-3500 obr./min.

Dzięki doładowaniu turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek turbiny, jednostka 1.5 TSI rozwija wysoki moment obrotowy już przy niskich obrotach. Pozwala to na dynamiczną jazdę bez konieczności częstego redukowania biegów.

Moc 150 KM pozwala na swobodne wyprzedzanie i pewne zachowanie przy wjeżdżaniu na autostradę. Jednostka 1.5 TSI ma dobrą elastyczność - silny moment obrotowy utrzymuje się aż do 3500 obr./min. Dzięki temu auto chętnie przyspiesza również przy wyższych obrotach.

Moc maksymalna jest w zupełności wystarczająca do komfortowego poruszania się zarówno w mieście, jak i podczas dłuższych podróży. Silnik nie wykazuje oznak niedomagania nawet przy pełnym obciążeniu auta.

Najczęstsze usterki silnika 1.5 TSI 150KM

Jednostka 1.5 TSI 150KM należy do młodszych konstrukcji w rodzinie silników VW i ogólnie można ją uznać za stosunkowo niezawodną. Niemniej, typowe problemy występujące w tej jednostce to:

  • Nieszczelność turbosprężarki, wycieki oleju
  • Uszkodzenia łańcucha rozrządu
  • Usterki pompy oleju
  • Problemy z wtryskiwaczami
  • Uszkodzenia czujnika ciśnienia i temperatury

Do częstych usterek należą też awarie układu odłączania cylindrów ACT, który bywa wrażliwy na jakość paliwa. Na szczęście koszty naprawy tego silnika są stosunkowo niskie, a dostępność części dobra.

Opcje tuningowe dla silnika 1.5 TSI 150KM

Tuning silnika 1.5 TSI 150KM można podzielić na mechaniczny i elektroniczny. Ten drugi polega na cyfrowej modyfikacji sterownika jednostki w celu zwiększenia mocy i momentu obrotowego.

Przykładowo w Golfie i Leonie moc da się podbić do ok. 180 KM, a moment obrotowy do 300 Nm. Przyspieszenie do 100km/h skraca się wtedy o ok. 0,5 sekundy. Często stosuje się łagodniejszy tuning do 170 KM.

Tuning elektroniczny jednostki 1.5 TSI 150KM to stosunkowo tani i bezpieczny sposób na poprawę osiągów przy niewielkim wzroście zużycia paliwa.

Mechaniczny tuning obejmuje wymianę elementów, jak turbosprężarka, stopień sprężania czy układ wydechowy. Pozwala to uzyskać znacznie większy przyrost mocy, nawet do 230 KM w przypadku wersji Cupra. Wadą jest duży koszt i utrata gwarancji.

Podsumowanie

W artykule 1.5 tsi 150 km opinie omówiłem szczegółowo charakterystykę popularnego silnika 1.5 TSI o mocy 150 KM. Na podstawie rzetelnych informacji i porównań można stwierdzić, że jest to udana jednostka napędowa łącząca oszczędność z dobrymi osiągami.

Silnik 1.5 TSI 150 KM ma pojemność 1,5 litra i generuje 150 KM mocy oraz 250 Nm momentu obrotowego. Montowany jest m.in. w Volkswagenie Golf, Škodzie Octavia, SEACIE Leon i Audi A3. Zapewnia sprint do 100 km/h poniżej 9 sekund i rozsądne spalanie około 6 l/100 km.

Do typowych usterek jednostki 1.5 TSI należą problemy turbosprężarki, pompy oleju oraz układu odłączania cylindrów ACT. Tuning elektroniczny pozwala zwiększyć moc tego silnika do około 180 KM bez negatywnego wpływu na trwałość.

Podsumowując, 1.5 TSI 150 KM to silnik godny polecenia dla kierowców ceniących niskie spalanie i dobre osiągi. Charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i niezłą niezawodnością jak na młodą konstrukcję. Stanowi atrakcyjną propozycję w swojej klasie.

Najczęstsze pytania

Silnik 1.5 TSI 150 KM osiąga maksymalną moc 150 KM (110 kW) przy 5000-6000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm w zakresie 1500-3500 obr./min.

Jednostka 1.5 TSI 150 KM montowana jest między innymi w Volkswagenie Golf VII i VIII, Škodzie Octavia III i IV, SEACIE Leon III i IV oraz Audi A3 i Q3. Pasuje do aut z poprzecznym układem silnika.

Według producentów średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi 5,1-6,6 l/100 km. W mieście zużycie benzyny wynosi około 7-8 l/100 km, a poza miastem spada do 4,5-6 l/100 km. W praktyce przy spokojnej jeździe można zejść poniżej 6 l/100 km.

Do typowych usterek tego silnika należą: nieszczelność turbosprężarki, problemy z pompą oleju, uszkodzenia czujników, awarie układu ACT. Części są łatwo dostępne, a koszty napraw niezbyt wysokie.

Tuning elektroniczny pozwala zwiększyć moc tej jednostki do około 180 KM i 300 Nm bez szkody dla trwałości. Mechaniczny tuning z wymianą elementów pozwala uzyskać nawet 230 KM, ale skraca żywotność silnika.

Oceń artykuł

rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-outline
Ocena: 4.00 Liczba głosów: 3

5 Podobnych Artykułów:

  1. Testowanie i debugowanie kodu w Pythonie - poradnik dla początkujących
  2. Czy laptop gamingowy jest w porządku dla zastosowań sztucznej inteligencji?
  3. 1000 zł Jan Paweł II 1982 - Cena i informacje o srebrnej monecie
  4. Komentarz do zdjęcia - Słodkie i śmieszne komentarze dla dziewczyny
  5. Kartki z życzeniami na święta Bożego Narodzenia
Autor Adam Pawlak
Adam Pawlak

Cześć, jestem Adam, a witajcie na moim blogu o programowaniu! Tutaj znajdziesz wiele przydatnych informacji, porad i inspiracji związanych z fascynującym światem kodowania i rozwoju oprogramowania.

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły

Tuning Toyota Celica 6 i 7 - Osiągi i Wygląd
MotoTuning Toyota Celica 6 i 7 - Osiągi i Wygląd

Kompleksowy poradnik o tuningu Toyoty Celiki szóstej i siódmej generacji. Dowiedz się jak zwiększyć moc i poprawić prowadzenie Celiki przy użyciu chip tuningu, modyfikacji zawieszenia i układu wydechowego. Poznaj najlepsze sposoby na tuning optyczny nadania Celice wyjątkowo agresywnego wyglądu.