Motoryzacja

Silniki w Ford Mustang - wszystkie wersje, parametry i specyfikacja

Ola Jankowska31 października 20246 min
Silniki w Ford Mustang - wszystkie wersje, parametry i specyfikacja

Ford Mustang to legendarny samochód sportowy, który w 2024 roku wkroczył w swoją siódmą generację. Model ten słynie z potężnych jednostek napędowych. Obecnie dostępny jest z dwoma głównymi silnikami. Podstawową jednostką jest czterocylindrowy silnik 2.3 EcoBoost o mocy 319 KM. Topową wersją pozostaje kultowa jednostka 5.0 V8 Coyote, generująca do 487 KM. Dla najbardziej wymagających kierowców przygotowano specjalną wersję Dark Horse z mocą 507 KM.

Najważniejsze informacje:
  • Nowa generacja oferuje dwa główne silniki: 2.3 EcoBoost (319 KM) i 5.0 V8 (do 487 KM)
  • Wersja Dark Horse zapewnia największą moc - 507 KM
  • Silnik V8 może osiągnąć 493 KM przy użyciu aktywnego układu wydechowego
  • EcoBoost łączy sportowe osiągi z lepszą ekonomią spalania
  • Oba silniki wykorzystują zaawansowane technologie wtrysku paliwa
  • Nowa generacja zadebiutowała w 2024 roku

Aktualne silniki Ford Mustang

Nowy Ford Mustang oferuje dwa główne typy silników o zróżnicowanej charakterystyce. Silniki w Mustangu rozpoczynają się od ekonomicznego 2.3 EcoBoost, który łączy osiągi z rozsądnym spalaniem. Topową jednostką jest legendarny silnik V8 o pojemności 5.0 litrów.

Specjalna wersja Dark Horse wprowadza najbardziej ekstremalne osiągi w historii modelu. Ford Mustang wersje silnikowe różnią się nie tylko mocą, ale też charakterem pracy. Każda jednostka napędowa wykorzystuje zaawansowane technologie poprawiające wydajność.

Silnik Pojemność Moc Moment obrotowy 0-100 km/h*
2.3 EcoBoost 2.3L 319 KM 474 Nm 5.8s
5.0 V8 5.0L 487 KM 562 Nm 4.4s
Dark Horse 5.0L 507 KM 562 Nm 4.2s

Silnik 2.3 EcoBoost - specyfikacja techniczna

Ford Mustang EcoBoost 2.3 wykorzystuje czterocylindrową konstrukcję z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik został wyposażony w twin-scroll turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. Jednostka posiada aluminiowy blok i głowicę z optymalizowanymi kanałami dolotowymi. System zarządzania pracą silnika został dostrojony pod kątem sportowych osiągów.

Silnik generuje maksymalną moc 319 KM przy 5500 obrotów na minutę. Imponujący moment obrotowy 474 Nm jest dostępny już od 2000 obr/min. Charakterystyka momentu obrotowego zapewnia świetne przyspieszenia w średnim zakresie obrotów.

W cyklu mieszanym silnik zużywa średnio 8.9l/100km. W trasie spalanie może spaść nawet do 7.2l/100km.

Czytaj więcej: Co warto wiedzieć o Kia Sportage 2 – opinie użytkowników i cechy

Silnik 5.0 V8 Coyote - moc i osiągi

Ford Mustang silnik V8 to kwintesencja amerykańskiego muscle cara. Ford Mustang silnik 5.0 wykorzystuje podwójny wtrysk paliwa i zmienne fazy rozrządu. Jednostka pracuje kulturalnie na niskich obrotach i pokazuje pazur przy wysokich.

V8 generuje moc maksymalną 487 KM, która może wzrosnąć do 493 KM z aktywnym układem wydechowym. Moment obrotowy 562 Nm dostępny jest w szerokim zakresie obrotów. Silnik zachwyca liniowym przyrostem mocy.

Sprint do 100 km/h trwa zaledwie 4.4 sekundy. Elastyczność 80-120 km/h na 4. biegu to tylko 3.2 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Przyspieszenia są imponujące w każdym zakresie prędkości.

Porada: Dla zachowania trwałości silnika V8, zaleca się rozgrzewanie jednostki przed dynamiczną jazdą oraz regularne wymiany oleju co 10 000 km. Warto też stosować paliwo o liczbie oktanowej minimum 98.

Dark Horse - najmocniejszy silnik w historii

Zdjęcie Silniki w Ford Mustang - wszystkie wersje, parametry i specyfikacja

Mustang Dark Horse silnik to najmocniejsza seryjna jednostka w historii modelu. Ta specjalna wersja powstała z myślą o najbardziej wymagających kierowcach. Silnik przeszedł szereg modyfikacji zwiększających moc do 507 KM. Zastosowano wzmocnione komponenty wewnętrzne dla zwiększenia niezawodności.

W porównaniu do standardowego V8, Dark Horse otrzymał przeprogramowany moduł sterujący oraz zmodyfikowany układ wydechowy. Zoptymalizowano także charakterystykę przepustnicy.

  • Wzmocnione wałki rozrządu o specjalnym profilu
  • Kute tłoki i korbowody o zwiększonej wytrzymałości
  • Zmodyfikowany układ chłodzenia z dodatkową chłodnicą oleju
  • Przeprogramowana mapa zapłonu dla wyższej mocy
  • System kontroli startowej z funkcją launch control

Różnice między wersjami silnikowymi

Ford Mustang jaki silnik wybrać? EcoBoost oferuje świetny balans między osiągami a ekonomią. V8 zapewnia niepowtarzalne wrażenia i charakterystyczny dźwięk. Dark Horse to kwintesencja sportowych osiągów.

Różnice w charakterze pracy są znaczące. EcoBoost ma bardziej liniową charakterystykę mocy. V8 oferuje potężne przyspieszenia w całym zakresie obrotów. Dark Horse dodaje do tego jeszcze ostrzejsze reakcje na gaz.

Koszty eksploatacji również się różnią. EcoBoost jest najbardziej ekonomiczny w codziennym użytkowaniu. V8 wymaga większych nakładów na paliwo i serwis. Dark Horse to najbardziej wymagająca wersja pod względem kosztów utrzymania.

  • EcoBoost najlepszy do codziennej jazdy
  • V8 oferuje klasyczne muscle-carowe wrażenia
  • Dark Horse wymaga największego doświadczenia
  • Różnice w kosztach eksploatacji sięgają 40%
  • EcoBoost ma najniższe koszty ubezpieczenia
  • V8 i Dark Horse wymagają lepszego paliwa

Technologie silnikowe w nowym Mustangu

Wszystkie silniki wykorzystują zaawansowane systemy zarządzania pracą. Zastosowano podwójny wtrysk paliwa łączący zalety wtrysku bezpośredniego i pośredniego. Każda jednostka posiada system Start-Stop obniżający emisję.

Elektronicznie sterowane przepustnice zapewniają błyskawiczną reakcję na gaz. System zmiennych faz rozrządu optymalizuje parametry pracy. Aktywny układ wydechowy pozwala dostosować brzmienie do preferencji kierowcy.

Układ dolotowy wykorzystuje zaawansowaną konstrukcję z podwójnym kolektorem w V8. Zastosowano przeprojektowane kanały dolotowe zwiększające przepływ powietrza. System filtracji powietrza został zoptymalizowany pod kątem wysokich osiągów. Wydech z klapami pozwala regulować natężenie dźwięku.

Spalanie i koszty eksploatacji

EcoBoost w cyklu mieszanym spala średnio 8.9l/100km. Silnik V8 w podobnych warunkach zużywa około 12.5l/100km. Dark Horse ze względu na większą moc potrzebuje nawet 13.5l/100km.

Koszty serwisu zależą od intensywności eksploatacji. Przeglądy EcoBoost są najtańsze i wykonywane co 15 000 km. V8 i Dark Horse wymagają częstszych wizyt w serwisie, co 10 000 km.

Silnik Miasto Trasa Mieszany
2.3 EcoBoost 11.2l 7.2l 8.9l
5.0 V8 15.8l 9.5l 12.5l
Dark Horse 16.5l 10.2l 13.5l

Która wersja silnikowa jest najlepsza

EcoBoost to najlepszy wybór dla osób szukających kompromisu między osiągami a ekonomią. Silnik świetnie sprawdza się w codziennej jeździe i oferuje przyzwoite osiągi. Niższe koszty eksploatacji czynią go rozsądnym wyborem.

V8 to esencja Mustanga, oferująca klasyczne wrażenia z jazdy. Charakterystyczny dźwięk i potężne przyspieszenia to główne zalety tej jednostki. Wyższe koszty utrzymania rekompensuje niepowtarzalny charakter.

Dark Horse to propozycja dla najbardziej wymagających kierowców. Największa moc w historii modelu i wyczynowe osiągi definiują charakter tej wersji. Wysokie koszty eksploatacji równoważą bezkompromisowe wrażenia z jazdy.

Ford Mustang - wybór idealnego silnika dla Ciebie

Siódma generacja Forda Mustanga oferuje trzy wyraziste jednostki napędowe, każda skierowana do innego typu kierowcy. Silnik 2.3 EcoBoost z mocą 319 KM to świetny wybór do codziennej jazdy, łączący dynamikę z rozsądnym spalaniem na poziomie 8.9l/100km.

Silnik V8 5.0 o mocy 487 KM reprezentuje klasyczne wartości muscle cara - potężne przyspieszenia, charakterystyczny dźwięk i bezkompromisowe osiągi. To wybór dla prawdziwych entuzjastów, którzy są gotowi zaakceptować wyższe koszty eksploatacji w zamian za niepowtarzalne wrażenia z jazdy.

Dla najbardziej wymagających kierowców przygotowano wersję Dark Horse z mocą 507 KM, która oferuje rekordowe osiągi i zaawansowane rozwiązania techniczne. Niezależnie od wybranej wersji, nowy Mustang łączy nowoczesne technologie z charakterystycznym stylem, który od zawsze definiował tę legendę motoryzacji.

Źródło:

[1]

https://www.testauto.pl/technikalia/dane-techniczne-ford-mustang-wersja-europejska-2015/

[2]

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ford_Mustang

[3]

https://blog.pgd.pl/ford-mustang-2024-kontynuacja-legendy-silniki-23-turbo-v8-50-elektryczny-mustang/

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Wprowadzenie do machine learning - jak zacząć przygodę z uczeniem maszynowym?
  2. Objawy uszkodzonego złącza elastycznego wydechu, które musisz znać
  3. Rejestracja motoroweru na zabytek: kompleksowy proces krok po kroku
  4. Opinie o Audi A3 2.0 TFSI – co warto wiedzieć przed zakupem?
  5. Czy gwizdek do wydechu rzeczywiście ma sens? Zobacz zalety i wady tej modyfikacji.
Autor Ola Jankowska
Ola Jankowska

Jestem programistką PHP z wieloletnim doświadczeniem. Na blogu publikuję porady dotyczące tworzenia stron www i aplikacji w tym języku i nie tylko. Dzielę się wiedzą z zakresu optymalizacji kodu.

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły